6/08/2014

EVERYDAY FAVES

Alunperin mun oli tarkoitus toteuttaa tässäkin kuussa jo tavaksi tullut Kuukauden suosikit -postaus, mutta koska siihen postaukseen olisi tullut ihan samanlaiset kuvat kun näihin Everyday photos -postauksiin, ajattelin toteuttaa nämä molemmat samassa postauksessa! Tästä löytyy nyt siis viime kuun suosikkeja ja myös niitä satunnaisia kuvia sekaisin.

P6071486-horzP6071480

Nämä bikinit on ollut mun mielessä siitä asti, kun ne tuli kauppoihin. Ihan vaan halvan hinnan ja ihanien printtien takia ottaisin mieluusti nämä kaikissa väreissä itselleni ja aluksi olikin tarkoituksena ostaa valkoiset ja nämä leopardikuvioiset, mutta tuntuu, että ne valkoiset on loppunut ihan joka paikasta! Sillon niitä oli tosi paljon kun ne vasta tuli kauppoihin, mutta koska en ota koskaan opikseni, en ostanut niitä silloin ja nyt saan kärsiä siitä :-D Oon kuitenkin kolunut Jyväskylän, Raision ja Turun kaikki Hooämmät läpi, mutta turhaan. Enkä kyllä yhtään ihmettele, että varsinkin ne valkoset meni kuumille kiville!

Jyväskyläviikonlopun jälkeen tulin Turkuun ilman mun ainoita aurinkolaseja, jotka siis jäi Nooran laukkuun venereissun jälkeen. Koitin niitäkin samaisia etsiä kaikista liikkeistä, mutten löytänyt niitäkään mistään! Ginassa tuli vastaan kuitenkin yhdet ihan kivat, jotka vaikuttaa vähän laadukkaammiltakin. Mun pää on jotenkin hassun mallinen, ja monet aurinkolasit näyttää mun päässä tosi tyhmältä ja nämä aurinkolasit olikin niistä muutamista harvoista yhdet, jotka ei näyttäneetkään mun päällä ihan niin tyhmältä.

P6061342P6061346

Lähdin perjantaina aamulla heittämään isoveljeä töihin, ja ajattelin siellä suunnalla ollessani käväistä myös Myllyssä ostamassa yhdet iiiihanat kukkaballerinat, joita ei tietenkään Myllyn liikkeessä ollut... No ihan turhaa en sinne kuitenkaan mennyt, vaan nappasin mukaan ekoissa kuvissa näkyvät aurinkolasit ja söpön bikiniyläosan, sekä vähän aamupalaa! Mä en oo aikoihin syönyt Arnoldsin bageleita, vaikka ne on mun suurinta herkkua. Tiedätte siis varmaan, miten hyvältä kanapekonibagel maistui pitkästä aikaa ja nälkäisenä, kun aamupalakin oli jäänyt välistä?

P6061350P6061453

Sofi jaksaa aina piristää mun päivää. Se on niin sosiaalinen koira kun koira vaan voi olla, se on ihan tosissaan iloinen ja onnellinen kun joku tulee kotiin ja se on niin leikkisä ja tyytyväisen oloinen, että mut valtaa aina semmonen hyvänolontunne kun nään, miten tyytyväinen se oikeesti on täällä meillä. Sussu on myös uskaltanut nykyään pistää vähän Sofille vastaan, ja aina kun Sofi haluaa leikkiä Sussun kanssa ja läpsii sitä tassuilla, saattaa Sussu napata tassusta tai korvasta kiinni! Ne viihtyy niin hyvin yhdessä, vaikka Sofi vähän liian rajusti Sussun kanssa leikkiikin

P6061388tämä1

Maailman parhaimmat huulirasvat: Labellon Fruity shinet. Ensimmäistä kertaa mä testasin näitä viitisen vuotta sitten Puolassa, jollon äiti rakastui tohon mansikkahuulirasvaan. Me hamstrattiinkin niitä Puolasta aikamoinen kasa tänne Suomeen, niitä kun ei täältä vielä silloin löytynyt. Nyt kuitenkin nämä on rantautuneet Suomeenkin, ja mun oli myös pakko hankkia omat fruity shinet! Äitiltä varastin heti yhden mansikan makuisen huulirasvan, mutta myöhemmin kävin vielä kaupasta ostamassa saman huulirasvan kirsikan ja vesimelonin makuisena. Kaikista noista tulee vähän väriä ja kiiltoa huuliin, ja mä ite tykkään tosta kirsikasta kaikista eniten!

P6061419-horzP6061409

Eräs kampaamoalan yksityisyrittäjä otti muhun jokin aika sitten sähköpostitse yhteyttä, ja kyseli johonkin koulutyöhön muutamia kysymyksiä bloggaamisesta ja blogien yhteistyökumppaneista. Mun mielestä niihin oli tosi mielenkiintoista vastata ja vielä mielenkiintoisempaa siitä teki just se, että mun vastauksia käytettäisi koulutyössä! Siitä pieneksi palkinnoksi hän lähetti omalta lempparimerkiltään, Kevin Murphyltä, pari pientä ns. testeriä. Toinen on Angle Wash -shampoo, joka on hellävarainen ja elvyttävä shampoo värjätyille hennoille, hauraille ja vaurioituneille hiuksille. Edelliset adjektiivit kuvastaakin suoraan mun hiuksia :-D Tämä siis estää hiusten katkeilua ja pörröisyyttä, mikä on ollut mullakin pienoinen ongelma aamuisin...

Toisesta putelista löytyy Hydrate Me Rinse -hoitoaine. Lyhyesti sanottuna tämä sopii siis kuiville hiuksille ja kosteuttaa niitä ihanasti. Tämän kohdan mäkin voin allekirjoittaa, oon meinaan muutaman kerran tätä hoitaineitta jo käyttänyt, ja sitä onkin tulossa vähän isompi puteli mulle päin. Ihan huippu tuote! Mun hiukset on ilman mitään hiustenhoitoaineita ihan älyttömän kuivat, eikä ne vaan tunnu siltä, vaan ne myös näyttää siltä. Tämä onkin superkosteuttavaa hoitoainetta, enkä usko, että tätä parempaa enää löytyisi!

Lisää shampoosta voit lukea täältä ja hoitoaineesta täältä.

P6061366tämä

Toukokuun toiseksi viiminen päivä, 30.5., tuli toinen vuosi täyteen Siirin kuolemasta. Jotenkin tosi outoa, miten sen ajatteleminen ja siitä puhuminen saa edelleenkin vedet silmiin, vaikka siitä on "jo" kaksi vuotta. Ehkä se vaan on niin, että tarpeeksi johonkin kiinnyttyään, ei siitä pääse koskaan kunnolla yli. Olihan se kuitenkin meidän perheen ensimmäinen lemmikki ja Siiri oli se, jonka kanssa mä kasvoin lapsesta nuoreksi teini-ikäiseksi tytöksi. Meillä oli muutaman vuoden ajan yhteinen harrastuskin, ja Siiri kulki meidän mukana joka paikkaan. Kaikkien niiden vuosien jälkeen olikin kuin isku vasten kasvoja, kun tuli tieto Siirin syövästä.

Onneksi, onneksi, onneksi, meillä on paljon ihania valokuvia ja muita muistoja Siiristä. Mun ihanat serkut teki heti paljon kortteja koskien Siirin poismenoa ja savesta "Siirin", johon kaiken kukkuraksi he olivat laittaneet pienen kynttilän kiinni. Voi hitto, kun mä vollotin kun näin ton ensimmäisen kerran. Mä kävin heti myös leikkaamassa Siiriltä vähän karvoja, kun se vielä oli mahdollista, ja laitoin ne mun huoneeseen pieneen Iittalan lasivitriiniin. Siellä ne on edelleenkin, ja tulee aina olemaan. Suojelen niitä kaikelta mahdolliselta. Pieni karvatuppo löytyy myös olohuoneen vähän isommasta vitriinistä, jossa on Siirille oma hylly. Hyllyltä löytyy pari valokuvaa Siiristä, Siirin kaunis uurna, Fridan ja Frejan tekemä kortti sekä kynttilä, ja pieni pyöreä karvakasa. Myös kaikki Siirin vanhat remmit ja kulahtaneet valjaat on meillä säilössä, ja tuntuu, että jos me heitettäis ne pois, heitettäis me samalla osa Siirin muistoa roskiin.

P6061443P6061445

Jo viime kesänä mä hehkutinkin tätä mun suurinta kesäherkkua  pekonia ja herkkusieniä. Tulee vesi kielelle jo siitä, että mä katon näitä kuvia... Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, noi on ihan parasta grilliruokaa! Päälle vielä vähän valkosipulituorejuustoa, mm  paremaa ei ole edes olemassa. Onneksi mä en ole meidän perheestä ainoa, joka on näihin hurahtanut vaan niitä löytyy pari muutakin, joten meillä on melkeimpä aina jääkaapissa herkkusieniä ja pekonia. Tälläkin hetkellä...arvaattekin varmaan, mihin mä poistun heti kun tämä postaus on kirjoitettu valmiiksi? ;-)

Sellaisia lemppareita ja satunnaisia kuvia tällä kertaa! Löytyykö teiltä minkälaisia lemppareita? Onko mitään edes samantapaisia mitä multakin löytyi? Ihanan aurinkoista sunnuntaita kaikille! :-)

6 kommenttia:

  1. Hei voisitko ottaa kuvaa miltä toi huulirasva näyttää huulissa? :)

    VastaaPoista
  2. Hei!! En pääse facessa kommentoimaan, mut tarjoon peplumista 10€ spk! Laitan sulle yv heti ku alkaa skulaa. T. Ella L.

    VastaaPoista
  3. Hei! Meillä oli Weilssi kanssa, joka jouduttiin lopettamaan päivä 14v synttäriensä jälkeen jolloin itse en ollut viikkoon kotona. Pekan takapää petti lopullisesti synttäripäivänään ja seuraavana päivänä oli pakko viedä eläinlääkäriin. Kasvoin Pekan kanssa 8 vuotiaasta 22 vuotiaaksi naiseksi ja on todella vaikea päästää irti asiasta jonka kanssa on kokenut kaikenlaiset ajat pienestä pitäen.
    Meillä on vielä tuhkat kaapissa odottamassa hetkeä, milloin yhdessä perheen kanssa viemme ne Pekan lempi lenkkipaikoille, mutta kaikkien haavat ovat vielä niin tuoreet ettei olla asiaa otettu edes puheeksi. On todella vaikeaa puhua Pekasta, mutta nyt on pikkuhiljaa otettu Pekka mukaan keskusteluihin ja verrattu miten vastakohta meidän nykyinen Weilssi on. Molemmat tosi rakkaita ja todella ikävä meidän vanhusta <3

    VastaaPoista