2/01/2014

Geelikynsistä: välineet ja aineet

Melkein jokaisessa kynsipostauksessa te ootte kyselleet postauksesta, jossa mä esittelisin kaikki aineet ja välineet, joita mä käytän geelikynsien tekoon. Mä pidin niiden kuvaamista aika työläänä ja aikaa vievältä hommalta, muttei se loppujenlopuksi ollutkaan yhtään haastavaa, vaan aika yksinkertaistakin hommaa! Jos teille jää kysyttävää niin kysykää ihmeessä, koitan tehdä tästä kuitenkin mahdollisimman monipuolisen.

P1310759

Kun mä aloitin geelikynsien teon, tilasin Sanna Taralta UV-Geelikynsipaketin, johon siis sisältyi kaikki muut geelikynsien tekoon, paitsi kynsitipit ja kynsiliima. Mun mielestä se tuli kaikista helpoimmaksi tilata kokonainen paketti, kun kaikki erikseen ja samalla säästyi myös muutama eurokin! Pakettiin ei myöskään kuulunut mitään kynsikoristeita, joten ne, tipit ja liimat tilasin erikseen.

Paketin mukana tulee siis neljä erilaista geeliä: pohjageeli, kirkas rakennegeeli, viimeistelygeeli ja 1-vaihegeeli, jota mä käytän ainoastaan. Geelin nimikin jo kertoo siitä, että sitä voi käyttää ihan joka "kerroksessa" kun taas 3-vaihegeelikynsissä pohjageeliä laitetaan alimmaksi, sen päälle rakennegeeliä ja viimeisenä nimensä mukaisesti viimeistelygeeliä. Tämä mun käyttämä tapa on siis mun mielestä paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa verrattuna siihen, että pitäis sählätä kolmen eri geelin kanssa. 

P1310766P1310767

Kynsitipit mulla on pysynyt aina suht samana: käytän yllänäkyviä ihan tavallisia kirkkaita kynsitippejä. Sanna Taran valikoimaan on kuitenkin tulossa ihan näillä näppäimillä aivan ihania erikoistippejä, jotka on siis tarkoitettu joko kaarevammalle ja pyöreämmälle kynsipedille, tai päinvastoin lättänämmälle kynnelle. Sain näitä ihania tippejä testiin noin kuukausi takaperin, ja rakastuin niihin täysin. Mulla oli aikaisemmin muutamien kynsien kanssa just se ongelma, että tämä normaali tippi on malliltaan liian "pyöreä" mun kynsiin, jonka vuoksi siis kynnen ja tipin väliin jäi helposti inhottavia ilmakuplia. Näiden erikoistippien ansiosta tippi istuu kynsiin täydellisesti ja ilmakuplat on vaan historiaa!

P1310771

Kynsiliimana mulla on aina ollut Sanna Taran oma kynsiliima, ja yksi putilo maksaa huimat yhden euron! Hinta-laatusuhteeltaan tämä on siis täydellinen, eikä mulla ole vielä kertaakaan ollut mitään negatiivistä sanottavaa tästä  päinvastoin! 

P1310773

Mulla kävi varsinkin aikaisemmin tosi usein kynsiä tehdessä niin, että sormet osu toisiinsa ihan vahingossa, jonka jälkeen sain pahimmassa tapauksessa tehdä molemmat kynnet uudelleen. Tilasinkin tätä ongelmaa varten Sanna Taralta "sormienerottelijat", jotka onkin toiminut tehtävässään vallan mainiosti! Myöskään neljänkymmenen sentin hinta ei pahemmin päätä huimannut :-D 

Jokainen rakennekynsiä tekevä tietää myös sen pölyn määrän, joka viilauksesta tulee ja joka melkein peittää kynnet... Aikaisemmin mä pyyhin pölyt ihan vaan vanulapulla, joka oli kostutettu vedellä ja luonnollisesti vanulaput oli melkeen aina loppu, kun joka kerta meni ainakin muutama vanulappunen :-D Näinkin paljon hyödyllisemmäksi pistää tilaukseen myös tommosen kynsiharjan, jolla saa paljon helpommin harjattua pölyt pois eikä vanulappujakaan kulu "turhaan"!

P1310778P1310779

Vaikka mä oon jo yli vuoden tehnyt geelikynsiä, multa meinaa edelleen unohtua yksi tosi tärkeä juttu, nimittäin siveltimien putsaaminen! Mä tein kerran jo sen virheen, etten muistanut putsata siveltimiä, ja seuraavalla kerralla olikin hieman hankalampaa tehdä kynsiä, kun sivellin oli ihan täynnä kovettunutta geeliä :-D Hyvä puhdistusaine siveltimelle onkin tämä Sanna Taran siveltimien puhdistusaine, jolla geeli lähtee tosi helposti pois siveltimen harjaksista.

Keskimmäisenä löytyy taas kynnenpuhdistuaine, jolla lähtee hyvin rasvaisuus kynnen pinnalta. Jokaisen geelikerroksen jälkeen kynnen pinnalla on tahmea kerros, jonka mä tarvittaessa poistan just tällä kynnenpuhdistusaineella. Tä on ihan huipputuote, ja mä pidän aina huolen, ettei tämä pääse koskaan loppumaan multa! Ehdottomasti luottotuote geelikynsiä tehdessä.

Ja viimeisenä: aika vähäiselle käytölle jäänyt tipinpoistoaine. Vaikka mulle ei oo löytynyt käyttöä tälle kun pari kertaa, on tätäkin hyvä löytyä jokaiselta kynsiä tekevältä  en nimittäin tiedä mitään inhottavampaa, kun yrittää repiä tai viilata väkisin vinoon liimattua tippiä pois kynnestä... Siinä kärsii ensinnäkin oma kynsi tosi paljon eikä se muutenkaan ole mitään kauheen mukavaa puuhaa. Tän aineen avulla tippi liukenee tosi nätisti kynneltä pois – vaurioittamatta sitä.

P1310780

Seuraavana vuorossa onkin primer, joka siis karhentaa luonnonkynnen pintaa hieman, jolloin tippi tarttuu paremmin ja "voimakkaammin" luonnonkynteen ja luonnollisesti myös pysyy siinä paremmin. Kynsi putsataan ensin kynnenpuhdistusaineella, jonka jälkeen primer levitetään kynnelle ja laitetaan vielä sen jälkeen 30 sekunniksi uuniin.

P1310782

Heh...älkää naurako tolle keskimmäiselle siveltimelle, en nimittäin oo vielä saanut aikaiseksi tilata oikeaa Nail Art sivellintä, joten fiksuna päätin leikellä toisesta siveltimestä ohuemman. Se on kuitenkin toiminut ihan hyvin, joten ehkä mä tilaan sen oikeasti koristeluun tarkoitetun siveltimen vasta, kun tämä irtisanoo itsensä :-D Geelin levittämiseen mulla on käytössä, as you can see, ihan tavallinen geelisivellin, joita löytyy Sanna Taralta moooonessa eri koossa! Geelisiveltimiin pääset tutustumaan Tarvikkeet -kohdasta.

Edessä näkyykin Dotting tool, joka on oikeasti tarkoitettu strassien kiinnittämiseen ja pienien pallojen tekemiseen kynnelle, mutta mä oon suurimmaksi osaksi käyttänyt tätä ranskalaiseen manikyyriin, jotta "smilelinestä" tulisi mahdollisimman tasainen! Tämä onkin toiminut virassaan valloittavan hyvin, ja mikäli kiinnostus heräsi, pääset katsomaan erivärisiä ja erikokoisia Dotting tooleja täältä!

P1310785P1310787P1310792

Ja seuraavaksi kynsien koristeluun! Multa löytyy muutamia erilaisia strassihyrriä, joista löytyy valkoisia ja mustia pienenpieniä ja vähän suurempiakin helmenpuolikkaita, neliönmuotoisia strasseja, kultaisia ja hopeita pieniä koristepalloja ja sekalaisia strasseja, esimerkiksi tähden, kukan ja neliön muodossa.

Hopeat ja kullan väriset mikrohelmet TÄSTÄ!
Neliöstrassit TÄSTÄ!
Vaaleat helmenpuolikkaat TÄSTÄ!
Sekalainen strassilajitelma TÄSTÄ!

P1310794

Viiloina mä oon miltei koko kynsiaikani käyttänyt Sanna Taralta tilattuja banaaniviiloja, joiden karheus on 100/100. Heiltä saa kuitenkin monessa muussakin karheudessa olevia viiloja, ja viiloihin tutustumaan pääset TÄSTÄ!

Vierestä löytyy myös bufferi, jolla saadaan mielettömän ihana kiilto kynnen pintaan! Kuulostaa oudolta, että viilaamalla kynteen tulisi lisää kiiltoa, mutta niin se on, kun vaan muistaa lisätä kirkkaan kynsilakan sen jälkeen. Buffereita löydät TÄÄLTÄ!

P1310802P1310807P1310808P1310809

Ja vielä vähän lisää koristeluista! Multa löytyy siis älytön kasa erilaisia hileitä, enkä edes ajatellut, että alkaisin kuvailemaan ne erikseen... Hileitä löytyy joka lähtöön eikä kertaakaan ole käynyt niin, että joku ei olisi haluamaansa väriä löytänyt näistä! Kaikki hileet on tilattu myös Sanna Taralta ja Glitter Dust  -hileihin pääset tutustumaan paremmin TÄSTÄ ja Glitter Diamond -hileihin TÄSTÄ!

Myös kynsiteippejä löytyy hopeana ja kultana, mutta tilasin ne vasta hetki sitten, joten niitä en ole vielä päässyt testailemaan. Oon kuitenkin kuullut tosi paljon hyvää noista, joten innolla odottelen ensimmäistä testauskertaa! Kynsiteipit löydät TÄSTÄ!

Noh, jäikö jotain uupumaan? Mitä olisitte vielä halunnut tietää? Kertokaa rohkeesti, niin lisäilen tietoja sitä mukaan kun niitä tulee tai vastailen tuonne alas kommenttiboksiin. :-)

*postaus toteutettu yhteistyössä www.sannataranailart.fi:n kanssa

6 kommenttia:

  1. Mistä oot ostanu sun uv-uunin? Entä osaatko suositella mistä kannattais ostaa?:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainiin, unohdin sen tästä! Mut se on myös tuolta www.sannataranailart.fi, esimerkiksi sitä voin suositella :-)

      Poista
  2. mistä oot ostanu askissa näkyvän paljettihameen?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tarkotat sitä mustaa, se on Onlystä ostettu!

      Poista
  3. oi että sulla on paljon hileitä! :) ite sain tänään tilaamani kynsituotteet sannataralta ja oli oikein ihania tuotteita! Eikö sulla ole mitään värigeelejä? ja sitä tahmeaa kerrosta ei saisi poistaa sinä välissä, sillä geeli tarttuu paremmin tahmealle pinnalle ja vasta lopussa pyyhkiä viimeistelyaineella tahmea geeli pois niin alta paljastuu kovettunut geeli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On niitä jonkun verran kertynyt joo! Kiva, että säkin oot ollu tyytyväinen :-) Mulla ei oo kun vaaleenpunanen ja valkonen värigeeli, en oo kokenut niitä niin kauheen tarpeellisiksi! Ja joo, mä tiedän, siksi kirjoitinkin että _tarvittaessa_ mä poistan sen tahmean kerroksen. :-)

      Poista