12/03/2013

Pizzatiistai

IMG_5200-tile
Tänään oli normaalista poikkeava päivä, sillä mun teki koko illan mieli pizzaa ihan älyttömästi. Varsinkin ihan itsetehtyä, vaikka en normaalisti mikään pizzan ylinystävä olekaan – varsinkaan itsetehdyn. Tiesin kuitenkin ettei jääkaapista kuitenkaan löydy varmaan edes puolia mitä pizzan tekemiseen tarvittaisiin, joten annoin asian olla. No, lähin jumppaan ja mun päässä pyöri ainoastaan pizza! Ihan hullua, miten paljon voi tehdä jotain ruokaa mieli, vaikkei aikasemmin ole siitä pahemmin välittänytkään? Lopulta mä juoksinkin jumppasalista vielä äkkiä puhelimen luo ja laittelin äitille viestiä pizza-aineksista. Arvaattekin varmaan, mitä mä koko tunnin mietin? No, ainakin tuli jumpattua kunnolla ja sain syödä hyvällä omalla tunnolla pizzaa – vaikkei toi tosin itsetehtynä mitään maailman epäterveellisintä olekaan.

Meidän perheen miespuoliset ei välitä ollenkaan niistä aineksista mitä esimerkiksi minä ja äiti rakastetaan, joten jotta kaikki sais haluamaansa, mä laitoin osaan mun ja äitin herkkuja ja osaan taas isin ja Eetun. Normaalista poiketen me käytettiin pohjana noita Lapin Rilla tuore pizzapohjia, jotka päihitti sen itse tehdyn pohjan ihan 6-0! Kaiken lisäksi yhdessä pakkauksessa oli noita neljä kappaletta, eli just sopivasti yhteen peltiin, vaikka aluksi ne näyttikin ihan mineiltä. Koko homma sujui paljon helpommin ja nopeammin, kun kuitenkin sen itse pohjan väsäämisessäkin menee jo jonkun aikaa. Kuitenkin, loppujen lopuksi sain väsättyä älyttömän herkullisen näköiset ja ennen kaikkea makuiset pizzat! Toiseen pellilliseen laitoin kinkkua, ananasta, fetaa, juustoa ja puoleen peltiin myös herkkusieniä, ja toiselta pelliltä taas löyty jauhelihaa (ja ihan vähän kinkkua kun jäi ensimmäiseltä pellilliseltä yli), fetaa, ananasta, juustoa ja vajaa puolelta pelliltä herkkusieniä.

Käyttääkö kukaan muu sillä puolen ruutua noita valmispohjia, vai teettekö itse ihan alusta loppuun? Mä olin aikasemmin vannoutunut itsetehdyn pohjan puoleen, mutta enpä ole enään. Ainiin, löytyisköhän sieltä joltain jotain hyviä ainesvinkkejä itsetehtyyn pizzaan? Mitä kaikkea sinne mahtais voida – ja uskaltaa tunkea?! Mä jo juttelin äitille, että seuraavaks ihan pakko laittaa ainakin vuohenjuustoa mukaan!

2 kommenttia:

  1. Banaania!! Kuullostaa iha älyttömältä mutta sopii tosi hyvin mun mielestä, samaan tapaan kun ananaskin. Myös rucolaa, parmankinkkua ja katkarapuja suosittelen kokeilemaan namnam!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, en ois kyllä ihan ensimmäisenä laittanut banaania pizzaan! :-D Mut kiitos kuitenkin vinkeistä, tota parmankinkkua ja rucolaa mä haluun ainakin kokeilla, ja ehkä mä uskaltaudun jossain vaiheessa myös testaamaan tota banaania..

      Poista