12/23/2013

Musta jouluaatto

IMG_5542IMG_5537IMG_5523IMG_5528IMG_5511IMG_5496IMG_5427IMG_5535IMG_5503
Mä kotiuduin tänään, aika tarkkaan muutama tunti takaperin mun parhaan ystävän luota Jyväskylästä, jonne me lähdettiin toisen kaverin kanssa perjantaina suoraan koulusta. Mä rakastan lähteä aina sillon tällön pois täältä kotikaupungista, ja varsinkin Jyväskylään koska jostain tuntemattomasta syystä me unohdetaan siellä aina kaikki murheet, kun maisema ja ihmiset on niin erilaiset kun mitä täällä on. Pidennetyn viikonlopun aikana me ollaan syöty, naurettu, saunottu ja jokaisena yönä nukuttu yli kymmenen tunnin yöunia. Tais vähän olla univelkoja noista kouluviikoista...

Kaikille varmaan onkin tullut varsinkin blogien kautta selväksi, että huomenna on se koko vuoden odotettu jouluaatto, joka ei lumettoman maan takia tunnu yhtään siltä. Joulukuun alussa mä vielä uskoin ihan täysin siihen, että me saadaan vielä valkea joulu, mutta toisin kävi. Ainakin mun kohdalla joulufiilistä eniten lannistaa se, ettei lunta ole, mutta eiköhän me saada jotain joulufiilistä ilmaan kynttilöiden, joulukuusen, lahjojen ja kynttilöiden avulla. Me vietetään joulua ihan meillä kotona mamman kanssa, ja illemmalla mennään kakkukahville mun serkkujen luo, jossa on myös muita sukulaisia. Saman tutun ja turvallisen kaavan mukaan siis mennään, ja parempi niin. Mä en meinaan osais kuvitellakaan lähteväni mihinkään muualle perheen luota viettämään joulua. Koska meillä ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia joulupyhiksi, tuun varmastikin päivittelemään tänne edes jotain turhaa tai ei-niin-turhaa, vaikkakaan en tiedä kuinka paljon ihmisiä roikkuu jouluaattona blogien äärellä :-D Saa nähdä kuinka paljon mä raaskin poistua ihanien jouluruokien luota tai jos poistun niin varsinkaan tietokoneen ääreen... Mä haluan kuitenkin toivottaa teille kaikille super ihanaa joulua, syökää paljon herkkuja hyvällä omalla tunnolla ja nauttikaa perheen ja sukulaisten seurasta, niin mäkin aion!

4 kommenttia:

  1. laitatko kuvat tänne flickrillä vai millä? eiks sulla tullu mitään siitä flickrin uudistuksesta? :o t ihanpulassaflickrinkanssa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitan! Tuli aluks, ja tälläkin hetkellä mulle tulee joihinkin kuviin se ihme linkki juttu... Mut teen niin et siin vaiheessa ku kopioin sitä kuvan HTML-koodia flickristä, niin vaihdan sen kuvan koon pienemmäks (mä oon vaihtanut siihen 640 x jotain, mut joskus se täytyy laittaa vielä pienemmäks et ne linkkijutut katoo siitä koodista!) jolloin siit koodista tulee semmonen kun ennenkin :-) Muutan sitä kokoa sit vasta sen jälkeen kun oon sen linkin liittäny tohon bloggerin tekstikenttään. Ja täytyy varmistaa et on rasti siinä HTML -kohdassa eikä siinä Embed tms! Auttoko? :-)

      Poista
    2. oi jes kiitos pitää kokeilla! Eli jos tajusin oikein nin flickrissä valitsee pienemmän koon jollon se linkkijuttu katoo ja sitte blogin puolella vaihdan siitä koodista koon takasin isoks?

      Poista