12/17/2013

Gingerbreads

koko4koko3koko2koko1koko
Aikaisempina vuosina me ollaan käyty mun mummin luona Roosan ja pienten serkkutyttöjen voimin leipomassa pipareita, mutta tämä perinne jäi kuitenkin tänä vuonna väliin kiireiden vuoksi. Tätä joulua ennen mä oon yrittänyt tehdä tasan kerran kotona pipareita, jolloin ne meni...no, suoraan sanottuna ihan päin peetä! Mä, eikä kukaan muukaan tiedä mikä ja missä meni vikaan, mutta koska muuten meiän taloudessa ei ois muuten pipareita tänä jouluna ollut, mä päätin ottaa riskin ja yrittää uudelleen! Tällä kertaa mä jopa otin ne pois uunista sillon kun kuuluu, enkä sen viiden minuutin jälkeen enää jättänyt niitä sinne koska ne näytti vähän raaoilta josta taas ois seurannut ainoastaan kassa palaneita pipareita. Tällä kertaa mä jopa ihan onnistuin, ja muutamien päivien aikana mä oon yhteensä leiponut nopeesti laskettuna kymmenen pellillistä pipareita! Niinkuin huomaatte, mun koristeluinto päättyi niihin muutamiin pipareihin, mutta ei sen niin väliä – noi nimittäin maistuu perheenjäsenille ihan noinkin. Tosin koristeluaineksia ja muita strösseleitä on vielä jäljellä, joten saa nähdä jos vaikka jonkunnäkönen piparikärpänen puris mua taas uudelleen lähipäivinä....

Niille, jotka tätä hidastunutta postaustahtia ihmettelee ja kyselee en kai mä vaan ole lopettamassa; en suinkaan, mulla on vaan ihan hirveesti kiireitä tällä hetkellä! Sen takia mä en oo pystynyt ensinnäkään kuvailemaan kauheesti saatika muokkailemaan niitä kuvia ja lisäilemään tänne edes suht fiksun tekstin kera. Viimeinen viikko ennen joululomaa, joka toisilla koululaisilla on paljon rennompi, mutta ei meidän kohdalla – esimerkiksi huomenna istutaan koulunpenkillä taas ne ihanat yhdeksän tuntia! (Jep, hieman aina kirpasee tuolla pään sisällä kun "saa" lukea niitä valituksia miten väsyneitä ja lomantarpeessa jotkut on jo kuuden tunnin koulupäivien jälkeen :-D Tiedä sitten mitä siellä koulussa tehdään jos noin lyhyen päivän jälkeen on jo kuolemanväsynyt...) Ihanaa viikkoa, tulevaa lomaa ja joulua kaikille!

8 kommenttia:

  1. Ite koristelin pipareita eilen mutta niistä ei tullut läheskään yhtä hienoja kun nuo sun koristelemat! Ihania <3

    http://stylebyidamaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääsisittepä kurkistamaan kulissien taakse - noi on ainoot jotka mä jaksoin edes jotenkin suht hienosti koristella, muihin mä sit vaan pursotin tota koristelumönjää! :-D Haha, kiitos kuitenkin ♥

      Poista
  2. Kyllä mä ainakin oon 6h lukiopäivän jälkeen jo ihan väsynyt! Meillä on 75min tunnit (kuten varmaan joka koulussa nykyään..) ja jos on esim. 2h matikkaa, tunti fyssaa ja tunti kemiaa ni oon suurinpiirtein kuollu :-D et tsemppii vaa, monikaan ei jaksais noin pitkiä päiviä! Mut teillä varmaan ne venyy noin pitkiksi osin siksi et kuitenki työssäoppimisessa ei niitä "istutaan alas ja kuunnellaan opettajaa 9h melkein putkeen- päiviä tietenkään oo :)
    Mut ihana blogi, kirjotat sairaan hyvin ja kuvat on tosi laadukkaita :) Oot myös superkaunis!
    Jaksoa viel vikoihin koulupäiviin ja kivaa joulua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se tietenkin ihan ihmisestä kiinni, ja vaikka ne tunnit meillä on ainoastaan 45minuutin pituisia, mä väsyn ihan vaan sen takia et ne koulupäivät on niin pitkiä vaikka meiän kaikki tunnit on tosi rentoja! Tietenkin esim lukiossa on mahdollisesti tosi paljon rankempaa just tuntien sisällön takia, kun täytyy oikeesti opiskella ja tehdä töitä. :-)

      Kiitos sulle tosi paljon ja samoin! ♥

      Poista
  3. voi miten nätisti koristeltuja pipareita ! mä en tajua kuinka voin olla niin onneton koristelija, että mun koristelemat piparit näyttää ennemminkin 5 vuotiaan lapsen tekemiltä... :-D kadehtien sitten kattelen blogeista kuvia, kun muut nähtävästi osaa homman hitusen paremmin :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no siltä ne munkin muutamat näytti, kun ei enää jaksanut panostaa ja väsymys iski! :-D Ekat muutamat piparit menee aina hyvin mut loput näyttääkin sit jo tarhalaisen käsialalta.... Kiitos! :-)♥

      Poista